سوالات رایج در خصوص چاپ آثار مکتوب در اداره انتشارات
اعضای شورای انتشارات دانشگاه چگونه تعیین می شوند؟
بر اساس آئین نامه شورای انتشارات، اعضای این شورا از بین اعضای محترم هیات علمی که سابقه فعالیت در نشر آثار مکتوب داشته و یا آشنا به چالش های حوزه نشر و پژوهش هستند، به پیشنهاد معاونت محترم تحقیقات و فناوری دانشگاه و با ابلاغ ریاست محترم دانشگاه، منصوب می شوند.
تعداد جلسات شورای انتشارات در طی سال چه تعداد است و در چه تاریخ هایی است؟
جلسات شورای انتشارات به صورت دوماهانه برگزار می شود. البته زمانبندی آن بر اساس تعداد آثار ارسالی و یا نتایج داوری متغیر است.
نحوه ارتباط و دسترسی به اداره انتشارات دانشگاه چگونه است؟
اداره انتشارات، اطلاعرسانی و منابع علمی که وظیفه هماهنگی امور مجلات، نشریات و کتب منتشر شده دانشگاه را برعهده دارد، در ساختار معاونت پژوهشی منظور و دفتر اداری آن در ساختمان معاونت پژوهشی به آدرس .... طبقه سوم مستقر است. کارشناس حوزه انتشارات آقای حسنعلی فتاحی بوده و مسئول اداره، آقای دکتر محمد حضوری است. شماره تلفن مستقیم 32853819-025 شماره فکس این اداره 32858474-025 می باشد.
روند بررسی و ارزیابی یک کتاب برای نشر در شورای انتشارات چگونه است؟
این شورا آمادگی پذیرش آثار مکتوب همکاران محترم در هر دو بخش هیات علمی و غیر هیات علمی را داراست. به همکاران متقاضی،پیشنهاد می شود برای تسریع در فرآیند داوری و تصمیم گیری، پس از تکمیل اثر، از سایت اداره انتشارات به آدرس http://publication.muq.ac.ir/ فرم هایی با عنوان خود ارزیابی را دانلود کرده و تکمیل کنند و به همراه اثر مکتوب به آدرس اداره انتشارات معاونت پژوهشی (قم : صفاشهر کوچه 1/1 کوچه شماره 4 پلاک 83 کدپستی 87366-37169) ارسال نمایند. این اداره پس از وصول آثار، جلسه شورای انتشارات را برگزار نموده و بر اساس تصمیم اعضای محترم شورا، در خصوص یک اثر دو تصمیم گرفته خواهد شد. ممکن است اثر مورد نظر برای ارزیابی بیشتر برای داور تخصصی ارسال شود و یا ممکن است در همان جلسه اعضا شورای به اجماع مبنی بر عدم پذیرش و یا رد اثر مورد نظر دست یابند.
در خصوص آثاری که برای داوری ارسال می شوند، پس از کسب نظرات داور، چهار نوع تصمیم ممکن است گرفته شود.
ممکن است با توجه به نظرات داوران و با توجه به ارزشمندی اثر مکتوب، آن اثر از حمایت کامل دانشگاه برخوردار شده و با هزینه دانشگاه و درج آرم دانشگاه بر روی جلد به چاپ برسد.
ممکن است برای چاپ اثر، بین دانشگاه و نویسنده اثر یک قرارداد مشارکت منعقد شده و دو طرف بر اساس هزینه تعیین شده و پیش فاکتور، در چاپ کتاب بر اساس سهم اشتراک تعیین شده در شورای انتشارات مشارکت کنند.
در حالت سوم، ممکن است دانشگاه از پرداخت هزینه برای چاپ اثر ارسالی صرف نظر کرده و تنها به تخصیص آرم دانشگاه برای کتاب اکتفا نماید. در چنین شرایطی، نویسنده می تواند با هزینه شخصی و با مجوز اداره انتشارات، اثر خویش را با آرم دانشگاه به چاپ برساند.
این امکان وجود دارد که پس از دریافت نظرات داوران محترم، اثر مورد نظر از دستور چاپ کتب دانشگاه خارج شود. مهم ترین دلایل عدم پذیرش آثار عبارتند از: تکراری بودن اثر و وجود آثار مشابه، قدیمی بودن اثر اصلی (در موراد ترجمه) و یا قدیمی بودن منابع (در آثار تالیف و یا گردآوری). لازم به ذکر است در این موارد حتی دانشگاه مجوز استفاده از آرم دانشگاه بر روی جلد اثر را نیز نمی دهد.
چگونگی انتخاب یک نشریه خارجی برای چاپ مقاله؟
فرض کنید قصد دارید مقاله خود را برای یک نشریه خارجی بفرستید، اما هیچ نشریه ای را سراغ ندارید.
برای پیدا کردن نشریه ای مرتبط با عنوان و چکیده مقاله شما، از سیستم مجله یاب الزویر استفاده کنید.
برای این کار، کافی است نام مقاله و نیز چکیده مقاله تان را در پایگاه زیر وارد کنید، تا مجلات مرتبط را به شما معرفی کند.
فایل پیشنهادی پروپوزال نویسی چاپ کتب تالیفی ، ترجمه و گردآوری کتب مرجع و کمک درسی ، مورد بررسی مجدد اعضای محترم شورا قرار گرفت و مورد تائید نهایی قرار گرفت.
1403/11/06ابلاغ اعضای شورای انتشارات دانشگاه - آبان 1403
1403/09/04نود و پنجمین جلسه شورای انتشارات دانشگاه - 30 آبان 1403
1403/09/03مصوبات: 1. کتاب « بیمای های عفونی منتقله از طریق آب » ترجمه دکتر رحیم عالی عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 2. کتاب « مهارت های ارتباطی برای مراقبین سلامت» تالیف دکتر ذبیح اله قارلی پور عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 3. کتاب « پژوهش یک دانشجوی علوم پزشکی به زبان ساده » تالیف محمد امین شبانی دانشجوی پزشکی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 4. کتاب « بیماری های شایع نوزادان » تالیف دکتر علیرضا سعادتی عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر سید حسین حسینی در الویت چاپ قرار گرفت.
1403/08/14فهرست همایشهایی که در مقاطع پزشکی و پرستاری در طول سال 1402 در رشته های مختلف در مراکز علمی پژوهشی کشور برگزار خواهد شد
فایل پیشنهادی پروپوزال نویسی چاپ کتب تالیفی ، ترجمه و گردآوری کتب مرجع و کمک درسی ، مورد بررسی مجدد اعضای محترم شورا قرار گرفت و مورد تائید نهایی قرار گرفت.
نود و پنجمین جلسه شورای انتشارات دانشگاه - 30 آبان 1403
مصوبات: 1. کتاب « بیمای های عفونی منتقله از طریق آب » ترجمه دکتر رحیم عالی عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 2. کتاب « مهارت های ارتباطی برای مراقبین سلامت» تالیف دکتر ذبیح اله قارلی پور عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 3. کتاب « پژوهش یک دانشجوی علوم پزشکی به زبان ساده » تالیف محمد امین شبانی دانشجوی پزشکی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 4. کتاب « بیماری های شایع نوزادان » تالیف دکتر علیرضا سعادتی عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر سید حسین حسینی در الویت چاپ قرار گرفت.
جلسه طراحی پروپوزال نویسی چاپ کتب دانشگاهی مرجع و کمک درسی - مرداد ماه 1403
فهرست همایشهایی که در مقاطع پزشکی و پرستاری در طول سال 1402 در رشته های مختلف در مراکز علمی پژوهشی کشور برگزار خواهد شد
فایل پیشنهادی پروپوزال نویسی چاپ کتب تالیفی ، ترجمه و گردآوری کتب مرجع و کمک درسی ، مورد بررسی مجدد اعضای محترم شورا قرار گرفت و مورد تائید نهایی قرار گرفت.
نود و پنجمین جلسه شورای انتشارات دانشگاه - 30 آبان 1403
مصوبات: 1. کتاب « بیمای های عفونی منتقله از طریق آب » ترجمه دکتر رحیم عالی عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 2. کتاب « مهارت های ارتباطی برای مراقبین سلامت» تالیف دکتر ذبیح اله قارلی پور عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 3. کتاب « پژوهش یک دانشجوی علوم پزشکی به زبان ساده » تالیف محمد امین شبانی دانشجوی پزشکی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 4. کتاب « بیماری های شایع نوزادان » تالیف دکتر علیرضا سعادتی عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر سید حسین حسینی در الویت چاپ قرار گرفت.
جلسه طراحی پروپوزال نویسی چاپ کتب دانشگاهی مرجع و کمک درسی - مرداد ماه 1403
فهرست همایشهایی که در مقاطع پزشکی و پرستاری در طول سال 1402 در رشته های مختلف در مراکز علمی پژوهشی کشور برگزار خواهد شد
دسترسی به نرم افزار Adobe connect login برای ارتباط تصویری دانشگاه علوم پزشکی قم
مصوبات: 1. کتاب « بیمای های عفونی منتقله از طریق آب » ترجمه دکتر رحیم عالی عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 2. کتاب « مهارت های ارتباطی برای مراقبین سلامت» تالیف دکتر ذبیح اله قارلی پور عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 3. کتاب « پژوهش یک دانشجوی علوم پزشکی به زبان ساده » تالیف محمد امین شبانی دانشجوی پزشکی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 4. کتاب « بیماری های شایع نوزادان » تالیف دکتر علیرضا سعادتی عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر سید حسین حسینی در الویت چاپ قرار گرفت.
نود و سومین جلسه شورای انتشارات دانشگاه - خرداد 1403
نودٌو یکمین جلسه شورای انتشارات دانشگاه – آبانماه 1402 سه شنبه: 16/08/ 1402
فهرست همایشهایی که در مقاطع پزشکی و پرستاری در طول سال 1402 در رشته های مختلف در مراکز علمی پژوهشی کشور برگزار خواهد شد
دسترسی به نرم افزار Adobe connect login برای ارتباط تصویری دانشگاه علوم پزشکی قم
مصوبات: 1. کتاب « بیمای های عفونی منتقله از طریق آب » ترجمه دکتر رحیم عالی عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 2. کتاب « مهارت های ارتباطی برای مراقبین سلامت» تالیف دکتر ذبیح اله قارلی پور عضو هیات علمی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 3. کتاب « پژوهش یک دانشجوی علوم پزشکی به زبان ساده » تالیف محمد امین شبانی دانشجوی پزشکی دانشگاه در الویت چاپ قرار گرفت. 4. کتاب « بیماری های شایع نوزادان » تالیف دکتر علیرضا سعادتی عضو هیات علمی دانشگاه و دکتر سید حسین حسینی در الویت چاپ قرار گرفت.
نود و سومین جلسه شورای انتشارات دانشگاه - خرداد 1403
نودٌو یکمین جلسه شورای انتشارات دانشگاه – آبانماه 1402 سه شنبه: 16/08/ 1402
فهرست همایشهایی که در مقاطع پزشکی و پرستاری در طول سال 1402 در رشته های مختلف در مراکز علمی پژوهشی کشور برگزار خواهد شد
دسترسی به نرم افزار Adobe connect login برای ارتباط تصویری دانشگاه علوم پزشکی قم
با انتخاب حالت کوررنگی تصاویر این وبسایت متناسب با حالت کوررنگی شما بهینه می شود
تغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس: